sobota, 23 maja 2015

Meine Oma fährt Motorrad

Dzisiaj nieco autobiograficznie.

Byłam dzisiaj na obiedzie u babci i dziadka. Dziadek opowiadał o swoim tegorocznym spotkaniu 63 lata po maturze, który odbył się w tym miesiącu w Cieszynie. Wspominał swego szkolnego kolegę, który wybitnie władał językiem niemieckim, był osobą o niezwykłym wprost poczuciu humoru i łącząc te dwie cechy śpiewał różne zabawne piosenki, oczywiście po niemiecku. Wśród nich znalazła się poniższa, którą mój dziadek uznawał za unikat i autorstwo przypisywał właśnie temu koledze - zaśpiewał mi ją, a ja postanowiłam sprawdzić, czy nie jest to jakiś stary utwór. Na szczęście mój dziadek dość dobrze zapamiętał tekst, dzięki czemu z łatwością odnalazłam go w google.

Taką oto pieśń śpiewał ów młodzieniaszek z Cieszyna. Cudowny, komiczny przedwojenny utwór! Od rana nucę go :)

 Pozdrawiam wszystkich czytelników z Niemiec!




2 komentarze:

  1. Witajcie ! Chyba chodzi o następną piosenkę " Maine Oma fahrt im Huhnerstall Motorrad ". Z mojego Śpiewnika na tą melodię śpiewamy " Przepijemy naszej babci domek cały .........". Ta, z muzyką Erwina Bolta, sympatyczna, ale mało melodyjna. Pozdrawiam : Paweł z CK.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za tą uwagę :) Pozdrawiam Panie Pawle!

      Usuń