niedziela, 22 maja 2011

Muzyka


O, jak wspaniale- mam obrazy Adama ale i mam nuty jego syna, Zbigniewa. Był tubistą i kontrabasistą. Po wojnie, mieszkając już tu, na Śląsku (przybył ze Lwowa) grał w orkiestrze dętej kolei elektrycznej w Bytomiu (czyli orkiestrze tramwajarzy). Miał także uprawnienia do prowadzenia tramwaju. W szkole muzycznej, do której uczęszczał w latach 20 ubiegłego wieku, uczył się różnych bardzo popularnych wtedy utworów, a dzisiaj już zapomnianych. Do nich zalicza się hicior Czibulki "Stephanie Gavotte", który znalazłam w śpiewniku popularnych utworów z początku XXwieku, a do którego rozpiskę na poszczególne instrumenty miałam po Zbigniewie.
Mam świadectwo Konserwatorjum Polskiego Towarzystwa Muzycznego we Lwowie po nim również. "Stephanie Gavotte" Czibulki można usłyszeć na youtube.com- a jeszcze jako ciekawostkę dodam, bo Czibulka, Czech, że to nazwisko figuruje w spisie szlachty śląskiej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz